Bu Blogda Ara

29 Eylül 2015 Salı

Satranç



             Uzun bir aradan sonra evimizdeyiz.Okullarımız da açıldı,bütün öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin eğitim yılı hayırlı olsun.Tabi biz anne babaların da.Sanki ben okula gidiyormuş gibi heyecanlanıyorum itiraf :)
               Stefan Zweig'den  Satranç:
              Bayram arası yanımda rahatça taşıyabileceğim, yükte hafif pahada ağır bir kitap.Hoş bütün kitaplar öyledir ama.
              1.basımı Nisan 2015'de yapılmış.Remzi kitabevinden çıkan eser 80 sayfa.Yazarın okuduğum ikinci eseri.Biraz araştırayım dedim ,Selim İleri'nin ilginç bir anısına denk geldim:''Zweig ikinci sınıf bir yazardır'' diyor arkadaş.Öykülerinde yeniliklere açılamamış,biyografik eserleriyse okur merakını kışkırtıcı birtakım anlatılardan ibaret.Yaklaşımı,seçimi,tercihleri popülistçe.'' Bir çeviri dergisinin yayın kurulunda yaşanmış bu olay.
              Zweig'in beni etkileyen yanı,akıcı üslubu,savaş karşıtı olması ve intiharı seçmesi.
              New York'tan demir alan Buenos Aires'e giden yolcu gemisinde geçen bir olay.Gemide ünlü bir satranç ustasının bulunduğunu öğrenen yazarımız onunla tanışıp sohbet etmek ister.Başarılı olamayınca bir oyun teklif eder.
              Kendisine getirilen teklifi küçümsese de bedelini almak koşulu ile oyunu kabul eden ustanın kar-şısına çıkaracak birini bulmak zor olmaz.Üstelik onlara hamleleri söyleyecek gizemli bir yolcu da çıkar karşılarına.
              Çok uzun zamandır satranç oynamadığını söylese de şampiyonu şaşırtacak kadar da ustadır.
                                                             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederiz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...